NA FALI

Uroda


Modne przeskalowanie, czyli wszystko co musisz wiedzieć o OVERSIZE

Wieczorne nawyki, które wpływają na Twoją urodę

Zazwyczaj to właśnie przed snem wykonujemy wszystkie czynności, których celem jest pielęgnacja skóry, włosów czy paznokci. Część z nich wpływa na urodę pozytywnie, inne – wręcz przeciwnie. Jedno jest pewne: po całym dniu Twoja skóra potrzebuje odpoczynku, a najlepiej regeneruje się w trakcie snu.

Oto 13 wskazówek, co robić, by zachować zdrowy i świeży wygląd jak najdłużej!

1.Systematyczność to podstawa! Żaden kosmetyk nie działa po pierwszym, drugim, a nawet trzecim użyciu. Codzienne stosowanie toniku, kremu czy balsamu to konieczność, jeśli chcesz zobaczyć efekty.

2.Skóra podczas snu powinna oddychać, dlatego obowiązkowo zmyj makijaż i umyj twarz. Doskonałym sposobem na skuteczne oczyszczanie jest używanie elektrycznej szczoteczki do twarzy.

3.Szczególnie delikatnie traktuj skórę wokół oczu, na szyi i dekolcie. Dotyczy to zarówno oczyszczania, jak i pielęgnacji. Zbyt silne ruchy dłoni mogą ją rozciągać i w konsekwencji prowadzić do szybszego powstawania zmarszczek.

4.Stosuj ciepłe kąpiele, ale unikaj tych gorących. A teraz najtrudniejsza część! Zanim wyjdziesz spod prysznica, opłucz ciało chłodną wodą. Zabieg ten działa energetyzująco i wygładza skórę.

5.Raz lub dwa razy w tygodniu stosuj peeling. Jeśli Twoja skóra jest wrażliwa i skłonna do podrażnień, zamień peeling mechaniczny na enzymatyczny.

6.Połącz mycie z masażem. W przypadku miejsc narażonych na powstawanie cellulitu, używaj szorstkiej gąbki lub specjalnej szczotki do masażu.

7.Staraj się spać na plecach. Większość osób wybiera pozycję na boku albo brzuchu, które niestety nie są najlepszą opcją dla wrażliwej i delikatnej skóry twarzy i dekoltu. W szczególności spanie na brzuchu przyczynia się do szybszego pojawiania się zmarszczek i pogłębiania tych już istniejących.

8.Nigdy nie kładź się spać z mokrymi włosami. Wiele kobiet woli myć głowę wieczorem, ponieważ rano brakuje im na to czasu. Niestety mokre włosy szybciej się łamią. Najlepiej więc pozwolić im wyschnąć naturalnie, czyli brać prysznic na godzinę lub dwie przed snem. A jeśli to niemożliwe – wysuszyć chłodnym powietrzem suszarki.

9.Sytuacja wygląda podobnie w przypadku rozczesywania włosów. Staraj się to robić, kiedy już odrobinę podeschną albo po osuszeniu ich ręcznikiem. Rozczesuj kolejne pasma partiami, zaczynając od końcówek i przenosząc się ku nasadzie.

10.Maski i odżywki do spłukiwania nakładaj na włosy po osuszeniu ich ręcznikiem – dzięki temu lepiej się wchłaniają.

11.Nie zapominaj o swoich dłoniach. W ciągu dnia narażone są na działanie detergentów, zanieczyszczeń oraz niskich temperatur. Prawdopodobnie używasz kremu nawilżającego przed snem. Dla lepszego efektu, po nałożeniu kosmetyku załóż bawełniane rękawiczki.

12.Nie bez znaczenia jest poduszka, na której śpisz, a w szczególności poszewka. Należy zmieniać ją jak najczęściej. W przypadku skóry trądzikowej nawet co kilka dni. Jedwabna lub satynowa poszewka sprawdzi się lepiej niż bawełniana, m.in. ponieważ nie będzie plątać włosów.

13.Wiązać włosy do snu czy spać w rozpuszczonych? W tym przypadku zdania są podzielone. Rozpuszczone włosy plączą się i łamią, jednak zbyt ciasno związane również. Długie włosy najlepiej więc luźno spiąć na czubku głowy.